Informasjon vedr grunnarbeider - Folldal Gruver

Direktoratet for mineralforvaltning med Bergmesteren for Svalbard [DMF] skal i gang med første del av trinn 1 i helhetlig tiltaksplan Folldal.
DMF har tidligere utgitt nyhetsbrev, publisert på kommunens nettsider, som forklarer kort om bakgrunnen og innholdet i tiltaksplanen.

Den første kontrakten i Trinn 1 er nå tildelt Stenseth Maskin AS.
Stenseth Maskin AS skal etablere nytt survannsnett for transport av overflatevann fra gruveområdet, samt avskjærende grøfter for å forhindre overflatevann i å komme inn i gruveområdet.

Kartet viser traséen for grøftearbeidet som skal utføres. Anleggsperioden starter medio august 2024 og går fram til 1.november 2024. Asfaltering og endelig pussing av området gjøres i løpet av juni 2025.

Det må påregnes noe redusert framkommelighet på kjøreveier og gangveier i anleggsområdet i perioder.
Respekter inngjerdinger og eventuelle sperringer i området, det er gjort for alles sikkerhet.

Ved spørsmål ta kontakt med:
Entreprenør Stenseth Maskin AS v/ Gunnar Stenseth (91847155)
eller byggeleder Norconsult AS v/ Dag Meli (91118278)

Kart - Klikk for stort bilde