Kom med dine innspill til ny feiing- og tilsynsforskrift

«Kommunal forskrift om feiing og tilsyn med fyringsanlegg, samt om gebyr for feiing og tilsyn» legges nå ut på høring med frist 30. september 2024. Vi vil gjerne ha dine innspill på forskriften.
Forslaget er utarbeidet av Midt-Hedmark brann- og redningsvesen IKS (MHBR), som eies av kommunene Alvdal, Folldal, Engerdal, Trysil, Tolga, Tynset, Stor-Elvdal, Rendalen, Våler, Åsnes og Elverum.
Eierkommunenes kommunestyrer behandler forslag til forskrift etter endt høringsrunde.

Send inn dine innspill
Forskriftsforslaget ligger ute til høring i seks uker, og i denne perioden kan alle interesserte komme med tilbakemeldinger på forslaget.

Les forslag til «Kommunal forskrift om feiing og tilsyn med fyringsanlegg, samt om gebyr for feiing og tilsyn»
Lokal forskrift 01.01.2024 (PDF, 208 kB)

Har du innspill på forslaget? Da sender du inn disse via et skjema på MHBRs nettside  https://dialog.mhbr.no/dialogue/MHBR-10)

Ingen endringer i dagens praksis
Forslaget til gebyrforskrift medfører ingen endringer av dagens praksis, men er en formalisering av eksisterende praksis.

Les mer om bakgrunnen for ny forskrift i høringsbrevet om «Kommunal forskrift om feiing og tilsyn med fyringsanlegg, samt om gebyr for feiing og tilsyn» Høringsbrev (DOCX, 15 kB)