Vi trenger bøssebærere

NRK TV-aksjon gjennomføres førstkommende søndag, 20. oktober.
De innsamlede pengene skal i år gå til Barnekreftforeningen, og motto er
Sammen for små helter –

For pengene skal det bl.a. etableres familiehus nær sykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo, slik at alvorlig syke barn kan være der sammen med sine nærmeste. I familiehusene vil det også være mulig med besøk av besteforeldre, tanter, onkler, gode venner og andre som er tett på barnet og har betydning for familiens liv.

Som tidligere år stiller kommunestyret som bøssebærere, det samme gjør Helselaget. Men for at ikke rodene skal bli for lange, håper vi flere har mulighet til å være med.

Bøssebærerne møter opp på kommunehuset Nyberg, kommunestyresalen, kl 12 på aksjonsdagen og får tildelt rode (område) og utdelt bøsse.
Tradisjonen tro serverer vi kringle, kaffe og saft på dugnadsgjengen etter endt oppdrag.

Dette er en dag hvor hele landet samarbeider for å nå et felles mål - og en dag også vi i Folldal kan vise både solidaritet og stor dugnadsinnsats.
Jeg håper vi får med oss noen flere bøssebærere og at givergleden er stor både blant næringsliv og privatpersoner.
Har du mulighet til å gå med bøsse, send sms til Kristin på mobil 488 41 577.

Gleder meg til å delta på en dag hvor vi løfter i flokk!

For kommunekomitéen
Kristin (ordfører)